۱۳۸۶ بهمن ۲۴, چهارشنبه

اسپید دانلود ۵

زمانی که هنوز تغییر دین نداده بودم و از پی سی استفاده می کردم، برای سرعت بیشتر دانلود فایل ها از برنامه منبع باز (Open Source) ی استفاده می کردم که کارم راه می انداخت. وقتی یک سال و نیم پیش کاملا ترک پی سی کردم، مدتی دنبال برنامه مشابه گشتم و اوایل از iGetter استفاده می کردم. بعدتر اسپید داونلود (Speed Download) را پیدا کردم و هم از فضای کاری اش بیشتر خوشم آمد و هم از کارآیی آسان و سرعت خوبش. چون خیلی از این برنامه راضی بودم بعد از تمام شدن دوره آزمایشی ۳۰ روزه، ۲۵ دلار دادم و آن را خریدم و از آن موقع انصافا بسیار از آن راضی ام. همانطور که می دانید مودم های ای دی اس ال اجازه نمی دهند به صورت عادی از همه سرعت اینترنت استفاده کنید. برای مثال برای هر دانلود یک چهارم سرعت را در اختیار می گذارند. برنامه های مشابه اسپید دانلود این امکان را می دهند که از حداکثر سرعت اینترنت برای دانلود فایل ها استفاده کرد. علاوه بر این آنها را بطور منظم نگهداری می کنند و اطلاعاتی از قبیل نام کاربری و کلمه رمز را برای لینک های حفاظت شده نگهداری می کنند. این برنامه برای اف تی پی کردن هم مورد استفاده قرار می گیرد و با آن می توان فایل ها را با دیگران به اشتراک گذاشت. دیشب دیدم که نسخه تازه اسپید دانلود قابل دریافت است و البته به عنوان کاربر ثبت نام کرده باید ۱۵ دلار بپردازم. نسخه تازه چهره کاملا متفاوتی دارد و کمی اپلی تر شده است و شاید بیشتر بشود با آی تیونز مقایسه اش کرد. هنوز همه توانایی های تازه اش را کشف نکرده ام اما امکان کوچک کردنش به نظر جذاب می آید.

هیچ نظری موجود نیست: